روش های نوین تدریس شماره 4 – روش چرا ؟چرا؟

روش چرا ؟چرا؟ يا why,why?

دراين روش ابتدا معلم سوالي را مطرح مي كند ودانش آموزان پس از پاسخ به آن با چراي بعدي معلم مواجه مي شود .اين امر تاجايي ادامه پيدا مي كند كه همه پاسخهاي ممكن ارائه شده ويا شاگردان به نتيجه اصلي برسند.(دراين روش معلم سوالي را باچرا مطرح مي كندوشاگردان پاسخ مي دهند وسپس معلم پاسخ دانش آموزان را مجددابه صورت سوالي باچرا مطرح مي نمايند واين سوال كردنها ادامه مي يابد تاجايي كه پاسخهاي ممكن دريافت شود وشاگردان به نتيجه اصلي درس برسند مثلا معلم مي گويد:چرا درس مي خوانيم ؟وشاگردان پاسخ مي دهند: براي اينكه با سواد شويم.معلم مي گويد:چرا بايد با سواد شويم ؟شاگردان پاسخ مي دهند:براي اينكه بتوانيم بخوانيم وبنويسيم و…)

mahdiarkhodi

افتخارم این است که یک معلم هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =