اشتراک گذاری جدید ترین یافته ها در روانشناسی تربیتی

روش های نوین تدریس شماره 4 – روش چرا ؟چرا؟

روش چرا ؟چرا؟ يا why,why?

دراين روش ابتدا معلم سوالي را مطرح مي كند ودانش آموزان پس از پاسخ به آن با چراي بعدي معلم مواجه مي شود .اين امر تاجايي ادامه پيدا مي كند كه همه پاسخهاي ممكن ارائه شده ويا شاگردان به نتيجه اصلي برسند.(دراين روش معلم سوالي را باچرا مطرح مي كندوشاگردان پاسخ مي دهند وسپس معلم پاسخ دانش آموزان را مجددابه صورت سوالي باچرا مطرح مي نمايند واين سوال كردنها ادامه مي يابد تاجايي كه پاسخهاي ممكن دريافت شود وشاگردان به نتيجه اصلي درس برسند مثلا معلم مي گويد:چرا درس مي خوانيم ؟وشاگردان پاسخ مي دهند: براي اينكه با سواد شويم.معلم مي گويد:چرا بايد با سواد شويم ؟شاگردان پاسخ مي دهند:براي اينكه بتوانيم بخوانيم وبنويسيم و…)

۲ نظر

  1. albate in ravesh baraye akhare rahnamaee va dabirestan khobe taze bayad molem maher bashe va batajrobe kar har kase niss…..mrc

    • هر روش باید متناسب با محتوای آموزشی بکار رود. من خودم از این روش بار ها در پایه سوم دبستان استفاده کرده ام

یک نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 6 =