اعلام‌ پذيرفته‌‌شدگان‌ نهايي آزمون‌دکتري «Ph.D» نيمه‌متمرکز 1392

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری  (phd) نیمه متمرکز سال  :1392

سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور با اميد به‌ اينكه‌ پذيرفته‌شدگان‌ اين‌ آزمون‌ در اشاعه‌ فرهنگ‌ غني‌ و انسان‌ساز مكتب‌ اسلام‌ و بارور نمودن‌ انقلاب اسلامي‌، تداوم‌ بخش‌ دستآوردهاي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالي‌ باشند، بدين‌وسيله‌ به‌ اطلاع‌ كليه‌ داوطلبان‌ شركت‌كننده‌ در آزمون‌ ورودي‌ دوره دكتري «Ph.D» نيمه‌متمركز سال 1392 مي‌رساند كه فهرست‌ اسامي‌ قبول‌شدگان‌ نهايي‌ كليه كدرشته‌هاي امتحاني روي سايت اين سازمان قرار گرفته است.

الف – تاريخ ثبت‌نام از پذيرفته‌شدگان:
از كليه‌ داوطلباني‌ كه‌ اسامي‌ آنها به‌ عنوان‌ پذيرفته‌‌شدگان‌ نهايي‌ هريك‌ از كدرشته محل‌هاي‌ تحصيلي اعلام‌ شده‌ است‌، دعوت‌ مي‌نمايد براي اطلاع از تاريخ و مدارك لازم براي ثبت‌نام (علاوه بر مدارك مندرج در اين اطلاعيه) ابتدا به سايت اطلاع‌رساني دانشگاه يا موسسه محل قبولي مراجعه نمايند. بديهي است در صورت نبودن برنامه زماني خاص در سايت دانشگاه، پذيرفته‌شدگان لازم است كه در يكي از روزهاي يكشنبه 17/6/92، دوشنبه 18/9/92 و يا سه‌شنبه 19/6/92 با توجه به شرايط و ضوابط اعلام شده در ذيل براي ثبت‌نام‌ به دانشگاه و يا موسسه آموزش عالي‌ ذيربط مراجعه نمايند.

ب – نحوه گزينش نهايي و ضوابط مربوط:
1ـ  در گزينش نهايي هريك از رشته‌محل ها، با توجه به قانون مربوط به سهميه رزمندگان، 20 درصد ظرفيت هر رشته با رعايت آيين‌نامه اجرايي قانون مذكور به اين سهميه تخصيص داده شده و 10 درصد اضافه بر ظرفيت با رعايت مصوبات مربوط به مربيان آموزشي رسمي  قطعي و يا رسمي آزمايشي موسسات آموزش عالي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري اختصاص داده شده و گزينش براساس آن انجام گرفته است.
2 ـ با توجه به  ضوابط آزمون پذيرش نهايي داوطلبان با توجه به مصوبات مربوط و دستورالعمل ابلاغي از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با توجه به سهميه ثبت نامي براساس نمره اوليه آزمون (80 درصد نمره كل آزمون و 20 درصد معدل تراز شده مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد) با ضريب 1 و نمره مصاحبه اعلام شده از سوي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي با ضريب 1 صورت پذيرفته است.
3ـ براي داوطلبان واجد شرايط گزينش كارنامه‌اي حاوي اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرين رتبه پذيرفته شده در هريك از كدرشته‌هاي معرفي شده براي مصاحبه و در سهميه مربوط تنظيم و از طريق سايت اينترنتي اين سازمان در تاريخ 10/7/92 قابل دسترسي خواهد بود.
4 ـ از آنجا ئيكه تغيير گرايش و انتقال پذيرفته‌شدگان دوره‌هاي دكتري «Ph.D» امكان‌پذير نمي‌باشد و همچنين امور مربوط به آن در حيطه وظايف اين سازمان نيز نمي‌باشد، لذا درخواست‌هاي داوطلبان در اين خصوص قابل بررسي نخواهد بود.

ج – مدارك‌ لازم‌ براي‌ ثبت‌نام‌:
1- اصل‌ و يك نسخه تصوير مدارك‌ كارشناسي‌ و كارشناسي‌ارشد مورد تاييد وزارت‌ علوم، تحقيقات‌ و فنآوري‌ يا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشكي‌ و يا شوراي عالي انقلاب‌ فرهنگي‌ كه‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌هاي‌ كارشناسي‌ و كارشناسي‌ارشد قيد شده‌ باشد.
تبصره‌1- پذيرفته‌شدگاني‌ كه‌ به‌ دلايلي‌ قادر به‌ ارائه‌ اصل‌ مدرك‌ كارشناسي‌ارشد (فوق‌ليسانس) نمي‌باشند، لازم‌ است اصل‌ گواهي‌ تاييد شده‌ توسط دانشگاه يا موسسه‌ آموزش‌ عالي‌ محل اخذ مدرك مذكور را با محتوي فرم ذيل اين اطلاعيه تكميل و پس از تأييد موسسه محل تحصيل، در زمان ثبت‌نام به موسسه محل قبولي ارائه نمايند.
تبصره‌2- آن دسته از پذيرفته‌شدگاني‌ كه‌ در زمان ثبت‌نام براي شركت در آزمون (زمان ثبت‌نام 8/8/1391 لغايت 16/8/1391) دانشجوي سال آخر مقطع كارشناسي‌ارشد  بوده‌اند و مي‌بايست تا تاريخ 31/6/92 فارغ‌التحصيل شوند، به عبارت ديگر در زمان ثبت‌نام براي شركت در اين آزمون دانشجو بوده‌اند، لازم است معدل كل واحدهاي گذرانده آنان براساس ‌(‌0) تا (20) تا تاريخ 31/6/91 توسط موسسه آموزش عالي محل فارغ التحصيلي دوره كارشناسي‌ارشد در فرم مخصوص (مندرج در صفحه 57 دفترچه راهنماي ثبت‌نام) درج و پس از تأييد مسئول ذي‌ربط به هنگام ثبت‌نام ارائه گردد.
2- اصل‌ و دو سري‌ تصوير از تمام‌ صفحات‌ شناسنامه‌ و كارت ملي.
3- شش‌ قطعه‌ عكس‌ تمام‌ رخ‌ 4×3 تهيه‌ شده‌ در سال‌ جاري‌.
4- ارائه مدركي كه‌ وضعيت‌ نظام‌ وظيفه آنها‌ را با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظيفه‌ عمومي»‌ مندرج‌ در صفحه 3 دفترچه‌ راهنماي ثبت‌نام و شركت در آزمون ورودي‌ دوره دكتري «Ph.D» (نيمه‌متمركز) سال 1392 مشخص‌ كند (براي‌ برادران‌).
5- حكم‌ مرخصي‌ سالانه‌ يا موافقت‌ كتبي‌ و بدون‌ قيد و شرط سازمان‌ متبوع‌ براي‌ كارمندان‌ دولت.
6- معرفي‌نامه‌هاي مذكور در ذيل لازم است حداكثر تا قبل‌ از انتخاب‌ واحد براي‌ نيمسال‌ دوم‌ سال‌ تحصيلي‌ 93-1392 توسط پذيرفته‌شدگان‌ از محل مربوط اخذ و به‌ موسسه‌ آموزش‌ عالي‌ محل‌ قبولي‌ تحويل‌‌ گردد؛ ‌در غير اين‌ صورت،‌ از ثبت‌نام آنان براي نيمسال‌ دوم‌ سال‌ تحصيلي‌ جاري‌ ممانعت‌ به‌ عمل‌ خواهد آمد و قبولي‌ آنان «كان‌ لم‌ يكن» تلقي‌ مي‌گردد.
1-6- معرفي‌نامه رسمي از ستاد مشترك‌ سپاه پاسداران انقلاب‌ اسلامي‌ يا وزارت‌ جهاد كشاورزي با امضاء و مهر هريك‌ از رؤساي‌ ارگان‌هاي‌ مذكور كه‌ در آن قيد شده‌ باشد داوطلب‌ با توجه‌ به‌ ماده‌ 1 و تبصره‌هاي چهارگانه‌ آن‌ در آيين‌نامه‌ اجرايي‌ قانون‌ ايجاد تسهيلات‌ براي‌ ورود رزمندگان‌ و جهادگران داوطلب‌ بسيجي‌ به‌ دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالي‌ و ساير شرايط مندرج‌ در آيين‌نامه‌ مذكور واجد شرايط استفاده‌ از سهميه‌ رزمندگان‌ مي‌باشد.
تبصره‌- براساس‌ هماهنگي‌هاي‌ انجام‌ شده، گواهي‌‌هاي‌ مربوط به‌ رديف 1-6 توسط ارگان‌هاي‌ ذي‌ربط  به طور يكجا به‌ موسسه‌ آموزش عالي‌ محل قبولي‌ پذيرفته‌‌شدگان‌ ارسال‌ خواهد شد.
2ـ6ـ با توجه به ادغام ارگان‌هاي بنياد شهيد انقلاب اسلامي، بنياد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامي و ستاد كل امور آزادگان تحت عنوان بنياد شهيد و امور ايثارگران به اطلاع آن دسته از داوطلباني كه با استفاده از سهميه رزمندگان پذيرفته‌ شده‌اند مي‌رساند در زمان ثبت‌نام ملزم به ارائه تأييديه سهميه ثبت‌نامي نمي‌باشند و ملاك عمل براي ثبت‌نام همان عنوان درج شده در ليست‌هاي ارسالي به موسسات مي‌باشد.
3-6- ارائه معرفي‌نامه رسمي مبني بر واجد شرايط بودن براي استفاده از امتياز ويژه مربيان رسمي قطعي و رسمي آزمايشي وزارت علوم، تحقيقات و فنّآوري. اين سهميه شامل مربيان رسمي قطعي و رسمي آزمايشي دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري كه پذيرش دانشجوي آنها از طريق آزمون سازمان سنجش آموزش كشور صورت مي‌پذيرد مي‌باشد. لازم به تاكيد است اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌هاي وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و دانشگاه آزاد اسلامي مشمول استفاده از اين سهميه نمي‌باشند.
د – تذكرات‌ مهم
1ـ حضور شخص پذيرفته شده براي ثبت‌نام الزامي است و ثبت‌نام منحصراً در تاريخ‌هاي اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارك كامل مندرج در اين اطلاعيه صورت مي‌پذيرد و عدم مراجعه پذيرفته‌شدگان در تاريخ‌ يا تاريخ‌هاي تعيين شده براي ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصيل تلقي خواهد شد.
2ـ به پذيرفته‌شدگان توصيه مي‌شود كه قبل از مراجعه در تاريخ‌هاي تعيين شده جهت ثبت‌نام، اطلاعات تكميلي را در سايت اينترنتي دانشگاه يا موسسه آموزش عالي محل قبولي خود مطالعه نمايند.
3ـ معدل‌ مدرك كارشناسي (ليسانس)‌ و كارشناسي‌ارشد (فوق‌ليسانس)‌ پذيرفته‌شده‌ بايد با معدل‌هايي‌ كه‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام، شركت در آزمون و يا نهايتاً در مرحله مصاحبه به‌ سازمان‌ اعلام‌ نموده‌، يكسان‌ باشد. بديهي است كه در غير اين صورت، ضمن «كان‌لم‌يكن» تلقي شدن قبولي، از ثبت‌نام آن دسته از داوطلباني كه داراي مغايرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرك تحصيلي كارشناسي و كارشناسي‌ارشد آنان كمتر از معدل اعلام شده به اين سازمان باشد) جداً خودداري خواهد شد.
4- نظر به اينكه در دستورالعمل ثبت‌نامي ارسالي به كليه دانشگاه‌ها و موسسات پذيرنده دانشجو در آزمون آزمون‌ ورودي‌ دوره دكتري «Ph.D» نيمه‌متمركز سال 1392 ابلاغ گرديده است تا از ثبت‌نام پذيرفته‌شدگاني كه داراي مغايرت معدل (معدل مندرج در مدرك يا مدارك تحصيلي آنان كمتر از معدل اعلام شده در اطلاعات ثبت‌نامي از طرف داوطلبان به اين سازمان باشد) مي‌باشند، جداً ممانعت به عمل آورند، لذا به اين‌دسته از پذيرفته‌شدگان توصيه مي‌گردد به محل قبولي خود مراجعه ننمايند و درصورت لزوم چنانچه در اين‌باره سوالي دارند مي‌توانند از طريق سايت سازمان در بخش پاسخگويي اينترنتي اقدام نمايند. بديهي است كه به مراجعات حضوري و هر نوع مكاتبه‌اي به هر طريق ديگري غير از سايت اين سازمان پاسخ داده نخواهد شد.
5 ـ از پذيرفته‌شدگاني‌كه‌ حداكثر تا تاريخ‌ 31/6/92 فارغ‌التحصيل‌ نشوند، ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ «كان‌ لم‌يكن» تلقي‌ شدن‌ قبولي‌ آنان، طبق‌ مقررات‌ با ايشان‌ رفتار خواهد شد.
6 ـ در هر مرحله‌ از ثبت‌نام‌ و هنگام‌ تحصيل‌، چنانچه‌ مشخص‌ گردد داوطلبي‌ حقايق‌ را كتمان‌ نموده‌ و يا اطلاعات غلطي ارائه و واجد شرايط نمي‌باشد، قبولي‌ وي «كان‌لم‌‌يكن» تلقي‌ شده‌ و طبق‌ مقررات‌ با وي‌ رفتار خواهد شد.
7 ـ به اطلاع داوطلبان آزمون دكتري تخصصي «Ph.D» سال 1392 مي‌رساند كه مطابق ضوابط پذيرفته‌شدگان نهايي آزمون دكتري سال 1392 حتي در صورت عدم ثبت نام در رشته قبولي، مجاز به شركت و انتخاب رشته در آزمون دكتري تخصصي «Ph.D» سال 1393 نخواهند بود.

هـ- اصلاحات مربوط به رشته‌هاي مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته
1-  با توجه به اعلام دفتر گسترش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و يا دانشگاهها و موسسات آموزش عالي ذيل كدرشته‌محل‌هاي مندرج در جدول ذيل حذف شده و در اين كدرشته‌ها پذيرش دانشجو صورت نگرفته است.

كدرشته امتحاني
كدرشته محل
نام دانشگاه يا موسسه آموزش عالي
نام رشته امتحاني و گرايش
2353
3783
پژوهشگاه صنعت نفت
مهندسي مخازن هيدروكربوري ( زمينه زمين شناسي نفت)
3784
مهندسي مخازن هيدروكربوري ( اكتشاف)
2802
8163
دانشگاه ايلام
زبان و ادبيات عرب (دوره روزانه)
8179
زبان و ادبيات عرب (دوره شبانه)
2322
3538
دانشگاه صنعتي شريف
مهندسي مكانيك-طراحي كاربردي(ديناميك جامدات)
2323
3566
مهندسي مكانيك-طراحي كاربردي(ديناميك،كنترل و ارتعاشات)
2356
3838
مهندسي كامپيوتر –  هوش مصنوعي
2358
3850
مهندسي كامپيوتر – فناوري اطلاعات (IT)

2- با توجه به اعلام دانشگاه شهيد بهشتي موارد مندرج در قسمت توضيحات كدرشته‌محلهاي 3958 و 3959 از رشته امتحاني 2368 (مهندسي هسته‌اي) درخصوص عنوان رشته حذف مي‌گردد.

و- تكميل ظرفيت و رشته‌هاي جديد
اطلاعيه پذيرش دانشجو در برخي از كدرشته محل‌هاي جديد و همچنين تكميل ظرفيت در آزمون ورودي دوره دكتري (نيمه‌متمركز) Ph.D سال 1392، در تاريخ 29/7/92 از طريق نشريه پيك سنجش و سايت اينترنتي سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

با توجه به كنترل هاي متعدد و بررسي‌هاي انجام شده از صحت نتايج اعلام شده اطمينان حاصل شده است؛ مع الوصف داوطلبان پس از دريافت كارنامه نتايج نهايي آزمون از طريق سايت درصورتي كه منحصراً درباره كدرشته هاي معرفي شده براي مصاحبه و ساير مندرجات كارنامه مذكور سوالي داشته باشند، مي‌توانند حداكثر تا 15/7/92 منحصراً از طريق سيستم پاسخگويي اينترنتي در سايت سازمان اقدام نمايند و از ارسال نامه پستي و مراجعه حضوري اكيداً خودداري نمايند. بديهي است به كليه مواردي كه از طريق ديگري و يا بعد از تاريخ 15/7/92 صورت پذيرد، ترتيب اثر داده نخواهد شد.
ضمناً داوطلبان گرامي مي توانند سؤالات خود را با شماره تلفن هاي 99-88923595-021 يا با بخش پاسخگويي اينترنتي سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.org مطرح نمايند و از مراجعه حضوري جداً خودداري فرمايند.

دریافت فرم فرم مخصوص پذيرفته‌شدگان آزمون ورودي دوره دكتري (نيمه‌متمركز) «Ph.D» سال 1392 فرمت PDF

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

mahdiarkhodi

افتخارم این است که یک معلم هستم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + بیست =